neděle 13. února 2022

Překvapení

         Chtěl jsem svému kardiologovi udělat radost (překvapit ho), že s ním radostně spolupracuji na léčení mé perzistující fibrilace a k pravidelnému měření tlaku a tepu začnu měřit i kyslík, tedy, jak je mé tělíčko saturováno kyslíkem. Je známo, že kyslík je k životu nezbytně potřebný a v dostatečném množství. 
        Za tím účelem jsem si objednal na e-shopu takové malé udělátko, oxymetr, kam se zasune prst, nejlépe čistý ukazováček, a kde se po trpělivém čekání na mrňavém monitoru ukáže systolický a diastolický tlak, a hlavně množství kyslíku v procentech. Ještě je tam něco, ale pro laika to není potřebné.           Po zdolání nástrah bankingu, několik čísel objednávky, zásilky a různých kódů a čísla telefonů na Zásilkovnu, které jsem si sice zapisoval, ale nevěděl, které mám ve vhodnou chvíli použít. Konečně jsem se dočkal. Balík přišel. Velmi důkladně zabalený. Velikost balíku mě překvapila, protože by se do něho vešlo udělátek opravdu hodně. Začal jsem se obávat, jestli jsem do okénka objednávky nenapsal jedniček více. 
        Po vybalení vypadla jedna malá krabička. Udělátko se podařilo vyjmout až po roztržení obalu, bohužel i s návodem v čínštině a angličtině. Čínsky u mě nic a v angličtině umím říct jen haudujudů. Na jednom útržku jsem rozpoznal obrázek, jak vložit do udělátka tužkové baterky, takové ty slabší. Ať jsem mačkal na udělátko z kterékoliv strany, kterýmkoliv směrem, potřebný otvor pro vložení baterek se otevřít nepodařilo. Ani při použití nože, pinzety a šroubováku se příslušná dírka neobjevila. 
         Přišlo na řadu násilí se stoupajícím vztekem, ztrátou ovládání emocí a klepáním udělátkem o stůl s neustálým stláčením rozevíracích kleštiček a tlakem na monitorek. Po marné snaze zapnout činnost tlačítkem něco křuplo a objevil se žádoucí otvor pro vložení dvou baterek. Chvějící se rukou jsem baterky vložil, zavřel otvor a zasunul ukazováček. Nic. Monitorek se ani nerozsvítil. Bylo mi jasné, že jsem udělátko buď nenávratně poškodil, nebo mělo skrytou vadu. 
           Telefonicky jsem se dohodl s firmou, že udělátko vrátím a oni mi pošlou peníze na můj účet. S odesláním jsem nespěchal. Objednal jsem si nové udělátko u jiné firmy a přišlo velmi brzy. Mělo i český návod. Tam jsem zjistil, že tužkové baterky se vkládají plusem na různou stranu, a ne stejně vedle sebe. Otvor pro baterky se otevřel málem sám bez boje. Zmáčknutím tlačítka se monitorek rozsvítil a za malou chvilku jsem četl hodnoty tlaků, ale hlavně, byl jsem saturován 98 % kyslíku. 
             Napadlo mě vložit baterky podobně do reklamovaného udělátka a ono to bylo v pořádku. Nemusel jsem výrobek vracet. No jo! Ale co se dvěma udělátky. Jedno stačilo bohatě uspokojit moji zvědavost a potěšit kardiologa. 
        Bylo před Vánočními svátky, a tak jsem se rozhodl věnovat přebytečný oxymetr babičce mé pravnučky jako překvapení, protože nikdo jiný zatím v rodině měřit kyslík nepotřeboval.
            Ovšem byl jsem pokárán rozhněvanou dcerou za nápad, co by si babička pomyslela, že z ní dělám poloudušeného mrzáka, starou dýchavičnou seniorku, vysloužilou běžkyni s dušností (dyspnoe). Dárek tak zůstal v elegantním balení s jedlovou větvičkou nevyužit a čeká až někoho z rodiny postihne CHOPN nebo astma, dyspnoe nebo něco podobného. Do té doby jsou z něho baterky vyjmuty.

Žádné komentáře:

Okomentovat

  U Patrona to začalo             Dlouho se ke svým schůzkám hospodáři vyhýbali příliš známým restauracím, hledali spíše méně známé, útu...